Hur hamnade jag här?

Jag tänkte att det kanske är lika bra jag berättar lite om mig själv? Jag heter Mikaela och är 17 i år. Jag går första året i gymnasiet, frisörutbildningen. Jag hade svårt att välja linje när jag skulle välja mina val till gymnasiet. Jag velade mellan handel, bygg, hotell&restaurang, hår&makeup-stylist och frisör. Tillslut valde jag frisör även fast jag visste att jag inte skulle komma in. Jag visste att jag inte hade någon chans. Jag höll det hemligt för nästan alla mina vänner, att jag valt frisörlinjen som förstahandsval. Inte för att jag skämdes, mest för en rolig grej men också för att jag visste att jag inte skulle komma in.

Tillslut kom jag in ändå. Med 265p gick jag ur högstadiet och visste att jag hade en 3år lång frisörutbildning framför mig. Jag har inte alltid velat bli frisör. Det var i 8an som jag började tänka på det, men jag visste att det inte skulle funka eftersom jag trodde jag skulle gå ut med för låga poäng. Jag slog därför bort tanken men den kom tillbaka sen i 9an när valen närmade sig.

Nu har jag snart gått hela första året och jag ångrar inte en sekund att jag valde frisörutbildningen. Verkligen inte. Även om andra kanske inte kan se mig som frisör så är det detta jag vill göra. Jag kommer kämpa för att bli en så duktig frisör som jag bara kan bli. Det är detta jag vill bli och därför kommer jag satsa 110%! Är glad över att jag vågade söka trots min osäkerhet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0